ایران

واکنش دفتر صادق لاریجانی به اتهام فساد معاون سابق: اسناد تخلفات نزدیکان روحانی را منتشر کنید

دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، سخنان علیرضا زاکانی، از چهره‌های اصول‌گرا، درباره فساد مالی معاون اجرایی سابق قوه قضائیه را «کذب محض»، «توهین به دو رئیس قوه قضائیه» و «ابزاری برای پروژه تخریب» صادق لاریجانی خواند.
خبرگزاری ایرنا پیش از این گزارش داده بود که یکی از مسئولان قضایی که «فساد آشکار» داشته، در حال حاضر در مجمع تشخیص مصلحت نظام در کنار صادق لاریجانی مشغول به فعالیت است.
نام این مسئول قضایی، اکبر طبری اعلام شده است. اکبر طبری در دوران ریاست صادق لاریجانی بر قوه قضاییه به عنوان معاون اجرایی مشغول به فعالیت بود. اکبر طبری در دوران ریاست هاشمی‌شاهرودی بر قوه قضاییه نیز مدیر کل امور مالی این قوه بوده است.
دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران در جوابیه خود بدون اشاره به جزئیات و نام، از «تخلفات متنوع و رنگارنگ» نزدیکان حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، سخن گفته است.
گفتنی‌ست: از میان نزدیکان حسن روحانی به صورت رسمی تاکنون درباره حسین فریدون، برادر رئیس جمهور ایران، پرونده فساد مالی تشکیل شده است.
مهدی جهانگیری، نایب رئیس اتاق بازرگانی، برادر اسحاق جهانگیری نیز روز ۱۴ مهر ۹۶ از سوی سپاه پاسداران کرمان بازداشت و در اسفند همان سال آزاد شد.
از سوی دیگر؛ قابل اشاره است که نام فاضل لاریجانی اواخر سال ۹۱ بر سر زبان‌ها افتاد، زمانی که محمود احمدی‌نژاد در صحن علنی مجلس نوار مکالمه او با سعید مرتضوی، سرپرست وقت سازمان تامین اجتماعی، را پخش کرد.
بر اساس این نوار، آقای لاریجانی به سعید مرتضوی پیشنهاد می‌دهد در قبال برخی امتیازات اقتصادی از نفوذ برادران خود در حکومت استفاده کند.
با این حال سخنگوی قوه قضاییه گفته بود که برای فاضل لاریجانی در این پرونده «جرمی احراز نشده است».
برای پرونده «زمین‌خواری» محمد جواد لاریجانی نیز قرار منع تعقیب صادر شده است.
گفتنی‌ست: به رغم فساد گسترده در میان مقام‌های رده بالای نظام تهران که تنها گوشه‌ای از آن، در مواردی؛ رسانه‌ای شده، اما آیت الله خامنه ای همواره فساد سیستماتیک در نظام را منتفی دانسته است.

دکمه بازگشت به بالا