ایران

ویدیوی درگیری پلیس با دختری جوان: مأموران خاطی فعلا آزادند

۳۰ نماینده مجلس شورای اسلامی ایران، در تذکری کتبی به وزیر کشور، خواستار توضیح در مورد برخورد خشن نیروی انتظامی با دختر جوان در پارکی در تهران شدند.
انتشار خبرهای مرتبط با درگیری پلیس با دختری جوان در یکی از پارک‌های تهران که فیلم آن به طور گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود، همچنان ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری‌های داخلی رئیس پلیس تهران بزرگ از تعلیق دستور بازداشت و عزل دو مأمور درگیر در این پرونده خبر داده است. حسین رحیمی گفته که این تصمیم به دنبال بررسی‌های اولیه صورت گرفته است و اجرا یا تعلیق بازداشت و عزل دو مأمور را منوط به پایان تحقیقات دانسته است.
این در حالی است که روز گذشته (۴ تیر) رئیس پلیس تهران از دستگیری و عزل دو مامور متخلف در ماجرای این درگیری خبر داده بود. به نوشته خبرگزاری رسمی ایرنا، علت تصمیم اولیه یعنی عزل دو مأمور نوع برخورد آنها با افراد بازداشت شده در پارکی در شرق تهران عنوان شده بود.
از سوی دیگر علی ربیعی، سخنگوی دولت هم اعلام کرده است که درباره برخورد نیروی انتظامی با دختران پارک تهرانپارس، رئیس جمهور با وزیر کشور رایزنی کرده است.
روزنامه‌ها و سایت‌های داخلی در ایران هم نسبت به برخورد خشن و درگیری نیروهای انتظامی با دختری جوان در تهران واکنش نشان داده‌اند.
روزنامه شرق گزارشی در رابطه با این برخورد با عنوان “ارشاد با کتک‌کاری” منتشر کرده است.
خانم طیبه سیاوشی، یکی از نمایندگان مجلس نیز اعلام کرده، در تذکری شفاهی در مجلس گفته است، متأسفانه امروز با مسئله‌ای فراتر از حجاب اجباری مواجه هستیم و آن، سلب امنیت روانی از شهروندان است!

دکمه بازگشت به بالا