تازه‌های سیاسی

ترامپ: رهبران ایران فقط زبان زور را می‌فهمند

رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه چهارم تیرماه در توییتی هشدار داده است که حمله مجدد ایران، با پاسخ سهمگین آمریکا مواجه خواهد شد‎.
دونالد ترامپ در هشداری شدیداللحن به مقامات جمهوری اسلامی گفته است، که هر حمله‌ای به نیروهای آمریکایی و هر آن‌چه به آمریکا ربط پیدا می‌کند، به بهای نابودی کامل برخی از بخش‌ها و مواضع ایران تمام خواهد شد.
او در واکنش به اظهارات مقامات جمهوری اسلامی و افزایش تنش‌ها میان تهران و واشینگتن در توییتر نوشت، که رهبران ایران واژه‌هایی را که از سر رحم و مروت بیان می‌شود، نمی‌فهمند؛ بلکه متاسفانه فقط زبان زور را می‌فهمند.
رئیس جمهور آمریکا، در ادامه توئیتش با اشاره به قدرت نظامی ایالات متحده افزوده، که ایالات متحده تا این لحظه بزرگ‌ترین قدرت نظامی جهان است و تنها در دو سال گذشته یک و نیم تریلیون دلار بر روی آن سرمایه‌گذاری شده است.
او در بخش دیگری با اشاره به مردم ایران نوشته: مردم فوق العاده ایران بدون دلیل در رنج و عذاب هستند. رهبران ایران همه پول‌های کشور را خرج تروریسم می‌کنند و چیزی برای اختصاص به مشکلات دیگر باقی نمی‌ماند. ایالات متحده هرگز فراموش نخواهد کرد که بمب‌ها و مین‌های کنار جاده‌ای ۲۰۰۰ آمریکایی را در عراق کشت و بسیاری راهم زخمی کرد.
دونالد ترامپ در پایان توئیتش تصریح نموده است، هرگونه حمله ایران به هر هدف آمریکایی، با پاسخ سهمگین نظامی رو به رو خواهد شد. در بعضی مکانها، پاسخ سهمگین، یعنی نابودی کامل آنها. دوران اوباما و جان کری گذشت.

دکمه بازگشت به بالا