ایران

سندیکای کارگران شرکت واحد: فشار بر بازداشت‌شدگان روز کارگر ادامه دارد

سندیکای کارگران شرکت واحد با صدور بیانیه‌ای؛ به ادامه بازداشت سه تن از دستگیرشدگان تجمع روز جهانی کارگر اعتراض کرد.
بنا بر این بیانیه، با اینکه بازجویی عاطفه رنگریز، ندا ناجی و مرضیه امیری بیش از یک ماه است به پایان رسیده و باید با پایان بازداشت موقت‌شان آزاد می‌شدند، اما بازداشت موقت آنها تمدید شده است.
این بیانیه همچنین با اشاره به بازداشت دوباره مریم اسدالهی خواستار آزادی فوری این چهار زندانی و توقف پیگرد سایر دستگیرشدگان روز اول ماه مه شد.
در بیانیه سندیکا آمده است: «دستگیرشدگان روز کارگر حدود پنجاه تن هستند که اکثریت آنان با قرار وثیقه و کفالت بطور موقت آزاد شده‌اند اما احضار به دادگاه و فشار به آنان ادامه دارد.
از جمله دو تن از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد آقایان سید رسول طالب مقدم روز چهارم تیر ماه به دادگاه انقلاب و وحید فریدونی روز پنجم تیر ماه به دادگاه کارکنان دولت احضار شده‌اند. از دیگر اعضای بازداشتی سندیکای کارگران شرکت واحد در روز کارگر آقایان حسن سعیدی با قرار وثیقه ۳۳۰ میلیون تومانی، رضا شهابی با قرار کفالت ۲۵۰ میلیون تومانی بطور موقت از زندان آزاد شده‌اند.»
سندیکای کارگران شرکت واحد در ادامه به اعتصاب و بازداشت کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه اشاره کرده و افزوده است: «فریادهای حق طلبانه کارگران زحمتکش با فشارهای پلیسی-امنیتی-قضایی سرکوب شده، و از اجتماعات اعتراضی آنها جلوگیری به‌عمل می‌آید».
در این بیانیه نسبت به وضعیت کارگران و فعالان کارگری از جمله: اسماعیل بخشی، سپیده قلیان، ساناز الهیاری، امیر امیرقلی و امیرحسین محمدی‌فرد، اعتراض شده است.
سندیکای شرکت واحد در بیانیه خود از «تشکل‌های کارگری و معلمان در ایران و سراسر جهان و همچنین دانشجویان» خواسته است برای آزادی کارگران، معلمان و فعالان کارگری و دانشجویی زندانی تلاش کنند.

دکمه بازگشت به بالا