ایران

«عیسی شریفی» سردار سپاه و قائم مقام قالیباف در شهرداری اعدام شد

برخی منابع خبری و شبکه‌های اجتماعی ایرانی، از اعدام مخفیانه عیسی شریفی از سرداران سرشناس سپاه پاسداران و قائم مقام محمد باقر قالیباف در دوره شهرداری تهران در روز ۳۱ خرداد خبر می‌دهند.
در خبرهای منتشر شده، دلیل اعدام شریفی که به «جبعه سیاه شهرداری» مشهور بود، متفاوت اعلام شده است؛ برخی دلیل اعدام او را «اختلاس کلان» و برخی دیگر «جاسوسی برای کشور متخاصم» عنوان کرده‌اند.
عیسی شریفی که از فرماندهان دوران جنگ در نیروی هوایی سپاه بود، در دوره‌ای فرماندهی قرارگاه بازسازی نیروی هوایی سپاه پاسداران را هم بر عهده داشت.
وی مناصبی همچون معاونت لشگر ۱۴ امام حسین، معاون پشتیبانی و لجستیک کل سپاه پاسداران و معاونت لجستیک نیروی انتظامی را هم بر عهده داشت.
بر پایه برخی گزارش‌ها، عیسی شریفی، در مرحله‌ای از بازداشت خود، با وساطت محمد باقری، رئیس کنونی ستاد کل نیروهای مسلح و نیز نفوذ مسعود خامنه‌ای، فرزند رهبر ایران، به قید وثیقه کلان آزاد شده و پس از چندی؛ به اتهام جاسوسی برای دولت متخاصم مجددا بازداشت می شود.
آن زمان، غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی وقت دستگاه قضایی ایران، در در کنفرانسی خبری درباره جزئیات بازداشت «این فرمانده سپاه» اظهار بی اطلاعی کرده بود.
در سال جاری نیز غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی کنونی دستگاه قضایی ایران، در کنفرانسی خبری در پاسخ به سوالی درباره اتهام شریفی مدعی شد: «متاسفانه حضور ذهن ندارم».
پیش از این؛ محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران در مصاحبه‌ای گفته بود: «بنده به عنوان نماینده مردم از گفتن برخی موارد همچون سؤال درباره وضعیت عیسی شریفی منع شده‌ام».
اعدام این فرمانده سپاه که «جبعه‌سیاه شهرداری تهران» مشهور بود، به گمانه‌زنی‌ها درباره اختلاسهای کلان و فساد سیستماتیک در نظام، و همچنین اظهارات گوناگون درباره بالا گرفتن نزاع‌های درون‌حکومتی دامن زده است.

دکمه بازگشت به بالا