ایران

واکنش ایران به تحریم آیت‌الله خامنه‌ای از سوی آمریکا

حسن روحانی در نخستین واکنش به تحریم روز دوشنبه آمریکا علیه رهبر نظام تهران، بیت رهبری و منصوبانش مدعی شد که آمریکا «تمام ملت ایران را تحریم کرده است».
رئیس‌جمهوری ایران روز سه‌شنبه چهارم تیرماه در جمع مدیران نظام سلامت با بیان اینکه «کار آمریکا، کار ضدبشری‌ست»، اظهار داشت: «رهبری ایران فقط متعلق به ایران نیست؛ این همه مردم در لبنان، افغانستان، عراق و پاکستان مقلد رهبر ایران هستند».
حسن روحانی، همتای آمریکایی‌اش را آدمی معرفی کرد که «عقلش را از دست داده و رهبری یک کشور را تحریم می‌کند تا به آمریکا سفر نکند».
عالی ترین مقام دولت ایران، درباره تحریم مالی رهبر نظام تهران توسط آمریکا ادعا کرد: «اموال رهبری، یک حسینیه و یک خانه ساده است».
اظهارات حسن روحانی درباره میزان ثروت رهبری در حالی‌ست که بر اساس گزارش‌های متعددی که منتشر شده است، رهبر نظام تهران یک امپراتوری مالی گسترده‌ شامل بنیاد و نهادهای اقتصادی را اداره می‌کند که حدود یکصد میلیارد دلار سرمایه دارد.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز دوشنبه با امضای یک فرمان اجرایی تحریم‌های تازه علیه آیت‌الله علی خامنه‌ای، بیت رهبری و منصوبان آنها را تایید کرد.
وزارت خزانه‌داری همراه با وزارت خارجه آمریکا قرار است لیستی شامل افراد جدید تحت تحریم ارائه کنند. استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری، گفته که محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، نیز تا آخر هفته در فهرست تحریم‌های اقتصادی آمریکا قرار می‌گیرد.

دکمه بازگشت به بالا