ایران

۴۰ کارگر معدن سرب کوشک اخراج شدند

۴۰ تن از کارگران معدن سرب کوشک از اول تیر ماه اخراج شده‌اند. کارفرما کارگران را از سیستم حضور و غیاب شرکت حذف کرده و علت اخراج کارگران را کم‌آبی عنوان کرده است؛ اما کارگران می‌گویند کم آبی تنها یک بهانه است. یک عضو شورای اسلامی شهر بافق و مسئول شورای اسلامی کارخانه هم این استدلال را رد کرده است.
اخراج این کارگران در حالی صورت گرفته که کارگران دو هفته اول خرداد را در اعتراض به تصمیم به اخراج همکارانشان در اعتصاب به سر می‌بردند و با وعده فرماندار بافق مبنی بر این که موضوع در کمیسیون کارگری شهرستان مطرح و موضوع حل و فصل شده است، به سر کار باز گشته بودند.
یکی از این کارگران اعتصابی طی اعتصاب دو هفته‌ای به خبرنگاران گفته بود: ما ۴۰ نفر از کارگران معدن روباز سرب و روی کوشک به دلیل به کارگیری نیروی بازنشسته در آبان ۹۷ و کسری حقوق خود از ۲۹ اردیبهشت به سر کار نرفتیم.
کارگران روز ۱۱ خرداد با وعده فرماندار بافق مبنی بر این که مساله اخراج‌شان منتفی است، به اعتصاب پایان داده بودند.
کارفرما علت اخراج کارگران را بی‌آبی عنوان کرده اما کارگران این را یک بهانه می‌دانند و می‌گویند اخراج شدگان در بخش روباز شرکت کار می‌کرده‌اند و مساله کم‌آبی تاثیری روی کار آنان نداشته است.
یک عضو شورای اسلامی شهرستان بافق نیز ارتباط اخراج کارگران با مساله کم‌آبی را رد کرده است. او گفته است: «بعید می‌دانم مشکل کم‌آبی باشد، اگر مشکل بود بایستی به مسئولان ارجاع و آنها موضوع را پیگیری و رفع می‌کردند، تاکنون شورا در این رابطه گزارشی دریافت نکرده است»

دکمه بازگشت به بالا