ایران

ایران اعتراض به وضعیت نازنین زاغری را جنجال‌سازی خواند

همزمان با افزایش اعتراض فعالان و سازمان‌های حقوق بشری به وضعیت نازنین زاغری‌، ‌شهروند ایرانی-بریتانیایی زندانی در تهران، عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، اعتراض روزهای اخیر و تحصن در مقابل سفارت تهران در لندن را «جنجال‌سازی» خواند و گفت، ما آن را نمی‌پذیریم.
خبرگزاری ایرنا گزارش داده است، آقای موسوی دوشنبه سوم خرداد در یک نشست خبری با اشاره به تحصن آقای ریچارد رتکلیف، همسر خانم زاغری در مقابل سفارت ایران در لندن اظهار داشت: «اقدامات شانتاژگونه به پرونده کمک نمی‌کند و هرگونه جنجال برای انجام امور عادی سفارت‌مان در لندن خلاف کنوانسیون‌های بین‌المللی است.»
همسر خانم زاغری‌رتکلیف همزمان با آغاز اعتصاب غذای همسرش از شنبه ۲۵ خردادماه در زندان اوین تهران، در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن، دست به اعتصاب زده است.
نازنین زاغری در بازداشت سپاه پاسداران و متهم به جاسوسی است.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در ادامه با «مجرم امنیتی» خواندن این زندانی اعلام کرد که تابعیت این فرد دوگانه است و ایران این دوتابعیتی را نمی‌پذیرد. موسوی تابعیت ایرانی را مورد پذیرش جمهوری اسلامی دانست.
پیش از او نیز، عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در دیدار با اندرو موریسون، معاون وزیر خارجه بریتانیا در امور خاورمیانه، با «شانتاژ» خواندن این اعتصاب غذای آقای ریچارد گفته است، متهمان به جرایم جاسوسی باید دوره محکومیت خود را طی کنند و قوه‌قضائیه ایران تحت تاثیر این رفتارها قرار نمی‌گیرد.

دکمه بازگشت به بالا