ایران

علی خامنه‌ای: مسؤول عقب‌ماندگی کردستان، دستگاه رهبری نیست

علی خامنه‌ای، رهبر نظام تهران در تاریخ ۲۷ خرداد دیداری با دست‌اندرکاران «کنگره شهدای استان کردستان» داشته که گزارش این دیدار پنج‌شنبه ۳۰ خرداد در رسانه‌های ایران منتشر شده است.
خامنه‌ای در این سخنرانی با ادعای اینکه «کارهای عمرانی زیادی [در کردستان] انجام گرفته» اذعان داشته که در مناطق کُردی عقب‌ماندگی وجود دارد».
او خطاب به مسئولان در کردستان افزوده است: «این عقب‌ماندگی‌ها را باید شماها جبران کنید.».
علی خامنه‌ای با نفی مسؤولیت رهبری در زمینه عقب ماندگی در کردستان، تدکید کرده است: «دستگاه رهبری که مجری نیست، دستگاه اجرایی نیست».
عالی‌ترین مقام حکومت ایران، در بهمن‌ماه سال گذشته نیز در دیدار با استاندار و مسئولان استان سیستان و بلوچستان همین سخنان را گفته بود.
رهبر نظام تهران در سخنان خود از تنوع قومی در ایران سخن گفته و مدعی شده که در کشورهای دیگر «تعارض» و «اختلافات سنگین» بین اقوام وجود دارد.
او افزود: «چشم امید دشمنان به این بود که بتوانند در محیط اجتماعی ایران از اختلاف قومی و اختلاف مذهبی -مسئله‌ِی شیعه و سنّی- استفاده کنند». وی همچنین مدعی شد: «عناصر مؤمن و علاقه‌مند و هوشمند در کردستان این توطئه‌ی دشمن را خنثی کردند و نگذاشتند که دعوای کُرد و فارس یا کُرد و ترک در آن‌جا زنده بشود. هرچند یک عدّه اقلّیّتی که تحت تأثیر دشمنان خارجی بودند یک حرف‌هایی می‌زدند.»

دکمه بازگشت به بالا