تازه‌های سیاسی

اتحادیه اروپا به ۳۳ هزار پناهجو اجازه ورود داد

اتحادیه اروپا تصمیم دارد برای پناهجویان راهی قانونی و مطمئن به سوی کشورهای اروپایی باز کند؛ افراد نیازمند مجبور نیستند برای مهاجرت جان و مال خود را به خطر بیندازند.
طبق برنامه‌ای که در اتحادیه اروپا به تصویب رسیده، تا کنون بیش از ۳۲ هزار و ۷۰۰ پناهجو از کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا به قلمرو اروپا وارد شده‌اند.
به گفته دیمیتریس آوراموپولوس، کمیسر اتحادیه اروپا در امور پناهندگی، از این تعداد حدود ۴۱۰۰ نفر به آلمان رفته‌اند و این کشور سهم خود را به طرزی شایسته ادا کرده است.
بدین ترتیب اتحادیه اروپا تنها دوسوم از برنامه خود را انجام داده، اما همچنان از تعهداتی که قبول کرده، عقب است.
اتحادیه اروپا تصمیم دارد برای پناهجویان از مناطق خطرخیز راهی قانونی و مطمئن به سوی کشورهای اروپایی باز کند.
تا ماه اکتبر آینده حدود ۵۰ هزار پناهجو از کشورهایی مانند لیبی و اتیوپی و ترکیه و اردن راهی کشورهای اروپایی می‌شوند. این افراد از طریق نمایندگی‌های کشورهای اروپایی و به شکل مطمئن و قانونی اجازه ورود به این کشورها به اروپا را دریافت می‌کنند.
آلمان که در چارچوب برنامه یادشده تاکنون ۴ هزار نفر را پذیرفته، برای پذیرفتن ده هزار نفر دیگر اعلام آمادگی کرده است.
دیمیتریس آوراموپولوس، کمیسر اتحادیه اروپا در امور پناهندگی، می‌گوید که هدف این برنامه آن است که افراد نیازمند را به شکل مطمئن و قانونی به اروپا بیاورد.
امتیاز این برنامه این است که دست قاچاقچیان را کوتاه می‌کند؛ خطرها و سختی‌های سفر به اروپا را برای پناهجویان به حداقل می‌رساند، تا دیگر پناهجویان برای مهاجرت جان و مال خود را به خطر نیندازند.
اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۷ این برنامه را به تصویب رساند، تا از سفرهای غیرقانونی و مرگبار از مسیرهای پرخطری مانند دریای مدیترانه جلوگیری شود.

دکمه بازگشت به بالا