تازه‌های سیاسی

نزار زکا: زندان اوین یکی از مخوف‌ترین زندان‌های جهان است

“نزار زکا” شهروند لبنانی-آمریکایی که به اتهام جاسوسی برای آمریکا در ایران زندانی شده و پس از آزادی و ترک ایران وارد لبنان شد، زندان اوین را یکی از مخوف‌ترین زندان‌های جهان توصیف کرد.

آقای “نزار زکا” روز چهارشنبه ۲۲ خرداد/‌ ١٢ ژوئن در گفتگوی اختصاصی با شبکه «العربیه» اعلام کرد: «ایرانی‌ها در یک سال اول زندان، همه انواع شکنجه را علیه من بکار بردند». او، به روند بازداشت خود اشاره کرده و گفته از نخستین روزهای بازداشت تحت انواع شکنجه‌ها قرار گرفته و پس از حدود یک‌سال، شکنجه‌ها بیشتر به شکل «روانی» درآمد.

وی  گفت زندان اوین مملو از زندانیان خارجی بی‌گناهی از همه کشورها از جمله عراق، آمریکا، سوئد، انگلیس و اتریش است و ما باید همه دست به دست هم دهیم تا آنها را آزاد کنیم…

در واکنش به این سخنان محمد جعفر منتظری، دادستان کل ایران تهدید کرد اگر نزار زاکا به اظهارات خود ادامه دهد اسناد و مدارک مربوط به محکومیت او را رو خواهیم کرد تا معلوم شود چه کسی دروغ می‌گوید.” او گفت از او «به جای تقدیر و تشکر از نظام قضائی و نظام جمهوری اسلامی، بسیار اقدام ناجوانمردانه‌ای می‌بینیم.»

نزار زکا،‌ پس از سه سال زندان در ایران، سه‌شنبه ۲۱ خردادماه از سوی جمهوری اسلامی آزاد و به لبنان تحویل داده شد.  وی در کشورش مانند یک قهرمانی ملی مورد استقبال قرار گرفت. او پس از ورود به بیروت برای دیدار میشل عون به کاخ ریاست جمهوری لبنان رفت و در جمع خبرنگاران تمامی اتهامات وارده علیه خود در ایران را نادرست خواند.

 

دکمه بازگشت به بالا