تازه‌های سیاسی

عربستان سعودی حمله دو فروند پهپاد انفجاری شورشیان حوثی‌ها را منهدم کرد

به گزارش آژانس خبری عربستان دفاع ضد هوایی ائتلاف به رهبری این کشور، شامگاه دوشنبه دو فروند پهپاد متعلق به “حوثی‌های تحت حمایت رژیم ایران” را در جنوب غرب این کشور رهگیری و منهدم کرده است.

براساس این گزارش، این پهپادها نقاطی در شهر خمیس مشیط را هدف قرار گرفته بودند، اما قبل از اصابت به هدف منهدم شدند وخسارت و تلفاتی برجای نگذاشتند.

پیشتر خبرگزاری حکومتی تسنیم در ایران گزارشی از شورشیان حوثی منتشر کرده و مدعی شده بود که در این عملیات، انبارهای تسلیحات و رادارهای پیشرفته و اتاق‌های کنترل فرودگاه ملک خالد عربستان هدف قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فرودگاه ملک خالد هر روز مورد استفاده چند هزار مسافر غیرنظامی قرار می‌گیرد و مقامات ائتلاف هشدار داده‌اند که این عملیات را به شدت تلافی خواهند کرد.

مقامات عربستان سعودی گفته‌اند که نظام تهران به طور مستقیم یا به واسطه حزب‌الله لبنان و سایر گروه‌های تروریستی تحت حمایت خود تجهیزات نظامی از جمله موشک و پهپاد در اختیار حوثی‌ها قرار می‌دهد.

به گفته تحلیلگران؛ جنگ یمن، نتیجه اقدامات توسعه‌طلبانه نظام تهران در حمایت از شورشیان حوثی‌ست که علاوه بر تحمیل تلفات انسانی بالا بر مردم یمن، هزینه‌های مالی هنگفتی بر مردم ایران نیز تحمیل کرده است.

دکمه بازگشت به بالا