تازه‌های سیاسی

ریاض: ایران از حمله به کشتی‌ها قصد ارسال پیامی داشت

عبدالله بن یحیی المعلمی، نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل متحد ضمن تاکید بر اینکه تهران «تمایلی به جنگ ندارد»، اظهار داشت: قصد ایران از حمله به ۴ کشتی در مقابل سواحل امارات، «ارسال پیام مشخصی بود».

نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل در گفتگو با شبکه خبری «الحَدَث» تاکید کرد: ریاض «بر این باور است که ایران در پس حمله به کشتی‌ها در مقابل سواحل امارات قرار دارد».

او افزود:« بعید نمی‌دانم که واشینگتن دلایلی درباره طرفی که در حمله به کشتی‌ها دست داشته است، در اختیار داشته باشد».

نماینده دائمی دولت ریاض در سازمان ملل تاکید کرد که گزارش ارائه‌شده به این سازمان درباره حادثه حمله به ۴ کشتی در آبهای سرزمینیِ امارات، « فنی بوده و به ابعاد سیاسی نپرداخته است».

المعلمی پیشتر تاکید کرده بود که «دلایلی کافی وجود دارد که نشان می‌دهد: حملات هماهنگ‌شده‌ای که ۴ نفتکش را در صبح روز ۱۲ ماه مه ۲۰۱۹ در مقابل بندر الفجیره هدف قرار داده‌اند، در راستای روش رفتاری همیشگی رژیم ایران بوده که از تروریسم، خرابکاری و ایجاد آشوب در اماکن بسیاری حمایت می‌کند».

المعلمی همچنین خواستار رسیدگی شورای امنیت به این وضعیت شد تا به طرف‌هایی که در این حملات نقش داشته‌اند نشان دهد که جامعه بین‌المللی در قبال این گونه رفتارها دست‌بسته نخواهد ماند.

 

دکمه بازگشت به بالا