اقتصادی

اعتراض اهالی قشم به خارج کردن بومیان محلی از فرآیند اقتصادی جزیره ناز

اهالی جزیره قشم طی نامه‌ای اعتراض خود را مبنی بر واگذاری سایت جزایر ناز به بخش خصوصی و خارج کردن بومیان محلی از فرآیند اقتصادی اعتراض کردند.

خبررسانی‌های محلی قشم در شبکه‌های اجتماعی ضمن انتشار این خبر، نوشته‌اند:  بومیان و اهالی جزیره قشم که سال‌ها در سواحل جزیره به فعالیت اقتصادی پرداخته و اوقات فراغت خود را با خانواده در سواحل قشم به ویژه‌جزیره ناز می‌گذراندند، امروز به دلیل واگذاری سواحل به بخش خصوصی به ویژه سایت جزیره ناز توسط سازمان منطقه آزاد قشم، علاوه بر این‌که امکان فعالیت اقتصادی ندارند برای استفاده از این فضا نیز باید هزینه پرداخت کنند.

بر پایه این خبر؛ اهالی جزیره قشم طی طوماری به معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم، فرماندار شهرستان قشم و دادستان قشم اعتراض خود را اعلام کردند.

در بخشی از این نامه که رونوشتی از آن در اختیار شبکه جهانی کلمه قرار گرفته آمده است: «این اقدام بخش خصوصی، باعث ناامنی، درگیری و نارضایتی مردمان این منطقه شده و همچنین سبب اختلال در کسب درآمد اقشار ضعیف نیز شده است».

اهالی جزیره قشم در نامه اعتراضی خود ابراز امیدواری کرده اند که با پیگیری جدی مسؤولان در جهت رفع موانع و مشکلات موجود در این جزیره، اقدامات لازم صورت پذیرد».

دکمه بازگشت به بالا