تازه‌های سیاسی

اعتصاب کارکنان مترو تهران در اعتراض به قصد خصوصی‌سازی شرکت بهره‌برداری مترو

کارکنان متروی تهران در اعتراض به فسخ قراردادها و «برون‌سپاری» شرکت دست از کار کشیدند. آن‌ها در خیابان انقلاب مقابل ساختمان شرکت بهره‌برداری مترو اجتماع کردند و شعارهای اعتراضی سر دادند.

در کلیپ‌هایی که از این تجمع در فضای مجازی منتشر شده، کارکنان مترو شعارهایی علیه محمد احمدی بافنده، مدیرعامل سابق شرکت بهره‌برداری مترویِ پایتخت و اعضای شورای شهر تهران سر می‌دهند.

خبرگزاری‌های حکومتی ایرنا و فارس در گزارش‌هایی به نقل از مدیرعامل شرکت بهره‌بردای مترو، «بُرون‌سپاری» شرکت را اساسا تکذیب کرده و اعتراض کارکنان مترو را ناشی از «سوء‌تفاهم» و «شایعه‌پراکنی» دانسته‌اند.

آن‌ها به نقل از فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو نوشته‌اند: «این مسئله به دلیل سوء تفاهم پیش آمده و شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه هیچ ابلاغ و یا تصمیمی برای خصوصی‌سازی و انتقال پرسنل خود به شرکت‌های خصوصی یا انتظامی را ندارد».

شبکه خبری تهران‌نیوز درباره انگیزه اعتصاب نوشته است که کارکنان مترو به برون‌سپاری شرکت، عملکرد مدیر عامل شرکت، برداشت میلیاردی مدیرعامل از صندوق مسکن، کسر هزینه بیمه از حقوق و مسائل رفاهی و معیشتی معترضند. آن‌ها همچنین به سکوت شورای شهر تهران در برابر پایمال شدن حق خود نیز اعتراض دارند.

این دومین تجمع کارکنان مترو در روزهای اخیر است. آن‌ها روز ۳۱ اردیبهشت نیز در همین رابطه تجمع اعتراضی برگزار کرده بودند.

قابل اشاره است که افزایش اعتراضات کارگری در ایران و بالا رفتن سطح نارضایتی عمومی از وضعیت معیشتی، نگرانی حاکمیت از خیزش گسترده مردمی در کشور را موجب شده است. در همین حال آیت الله خا‌نه ای، بارها اعتراضات مردمی و صنفی و کارگری را با توطئه دشمن پیوند زده است.

دکمه بازگشت به بالا