تازه‌های سیاسی

عربستان سعودی خواستار پاسخ «قاطع» به حمله علیه نفتکش‌ها در سواحل امارات متحده عربی شد

ابراهیم العساف، وزیر خارجه عربستان سعودی خواستار پاسخ «قاطع» به عملیات خرابکاری علیه نفتکش‌های در سواحل امارات متحده عربی شد.

ابراهیم العساف که در جمع وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در جده سخن می‌گفت، همچنین بر مقابله با «دخالت» ایران در منطقه تأکید کرد.

عالی ترین مقام وزارت خارجه عربستان سعودی افزود: حمله به کشتی‌های نفتی و تجاری، تهدیدی برای اقتصاد جهانی و امنیت منطقه‌ای و جهانی‌ست.

وی اضافه کرد: حمله با پهپاد به دو ایستگاه نفتی آرامکو، “حملات تروریستی”ست و باید با قاطعیت با آنها برخورد شود.

امارات متحده عربی روز ۲۲ اردیبهشت اعلام کرد که دو نفتکش متعلق به عربستان سعودی و دو نفتکش دیگر متعلق به امارات و نروژ در آب‌های این کشور هدف «عملیات خرابکارانه خطرناک» قرار گرفته‌اند که البته تلفات جانی بر جای نگذاشته است.

در ۲۴ اردیبهشت اعلام شد که حوثی‌های یمن با ارسال پهپادهایی به عمق خاک عربستان دو ایستگاه پمپاژ خط لوله نفتی، وابسته به شرکت آرامکو، را هدف قرار داده‌اند.

وزیر خارجه عربستان سعودی در ادامه اظهار داشت که جهان اسلام امروز با چالش‌های خطرناکی روبروست که مهم‌ترین آنها دخالت در امور داخلی کشورهاست.

ابراهیم العَسّاف اضافه کرد: حمایت تهران از شورشیان حوثی در یمن، دخالت ایران در امور داخلی یک کشور دیگر را ثابت می‌کند و این موضوعی‌ست که جهان اسلام باید آن را رد کند.

ساعاتی پیش از اظهارات وزیر خارجه عربستان سعودی، جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در امارات گفته بود که نظام تهران «به احتمال قریب به یقین» خرابکاری در کشتی‌ها در بندر فجیره امارات را انجام داده‌

دکمه بازگشت به بالا