اهل سنت

پیام شماری از علمای اهل سنت درباره ترور و شهادت مولانا ابراهیم صفی‌زاده

در پی شهادت مولانا ابراهیم صفی‌زاده، دبیر جبهه اهل سنت ایران به دست عوامل وابسته به نظام تهران؛ شماری از علمای اهل سنت ایران، طی پیام‌های جداگانه، شهادت او را به خانواده وی و جامعه اهل سنت فارسی‌زبان تسلیت گفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام جمعه اهل سنت شهرستان آزادشهر، در پیام مولانا محمدحسین گرگیج در این رابطه آمده است: «خبر ناگوار، ترور ناجوانمردانه یار دیرینه و زمان تحصیل اینجانب در دیار غربت، (هرات افغانستان) وجودم را تکان داد و موجب حزن و اندوه شد».

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکِش افزوده است: «این ضایعه مُؤلِمه را به اهل بیت و همه ارادتمندان آن شهید والا‌مقام تسلیت گفته و از خداوند علیم و قدیر، خِزیُ خُذلان جنایتکاران را خواستارم».

حاکم شرع مردمی کردستان نیز با صدور بیانیه‌ای، تصریح کرده است: «خبر شهادت عالم وارستەی اهل سنّت ایران، جناب مولانا ابراهیم صفی‌زاده، در دیار غربت و دور از وطن، موجب تأثّر و تألّم فراوان گردید».

استاد، کاک حسن امینی افزوده است: «ترور، عملی ضد دینی و غیر انسانی‌ست که توسط خفاشان شب‌پرست انجام می‌شود؛ همان کسانی که توان مقابله‌‌ی فکری و عقلانیِ آشکار با  مخالفان و رقیبان خود را ندارند، و لذا به چنین عملی شوم متوسل می‌شوند».

مولانا سید عبدالصمد ساداتی، امام جمعه سراوان در استان سیستان و بلوچستان نیز ضمن محکومیت اقدامات تروریستی علیه علما و فعالان اهل سنت، و نیز عرض تسلیت به خانواده و بستگان شهید، مولانا ابراهیم صفی‌زاده، از دولت افغانستان خواست در شناسایی جنایتکارانی که دبیر جبهه اهل سنت ایران را در شهر «هِراتِ» این کشور به شهادت رساندند، احساس مسئولیت نماید.

مولانا ابراهیم صفی‌زاده، ۱۲ رمضان از سوی عوامل تروریستی نظام تهران در شهر هرات افغانستان ترور شد و در ۱۷ رمضان در اثر شدت جراحات به شهادت رسید.

دکمه بازگشت به بالا