اهل سنت

ادامه واکنش‌ها به «توهین» به مقدسات اهل سنت در صدا و سیمای ایران

به دنبال توهین صدا و سیمای جمهوری‌اسلامی به مقدسات اهل سنت، استاد؛ شیخ «محمدعلی امینی»، امام جمعه‌ی بندرلنگه ضمن انتقاد و ابراز گله‌مندی از شبکه ی ۳ و ۵ صدا و سیما که به مداحان میدان می‌دهند تا به خلفای راشدین توهین کنند، اظهار داشت: گرچه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از این بابت معذرت خواهی کرد؛ اما مشخص نیست تا کی باید شاهد این گستاخی‌ها باشیم.

در همین رابطه؛ شهاب نادری، نماینده اهل سنت مجلس، در تذکر شفاهی در جلسه علنی مجلس، خطاب به رییس سازمان صدا و سیما یادآور شد: «قرار بود صدا و سیما دانشگاه باشد نه مروج ادبیاتی که باعث افتراق و اختلاف می‌شود».

در پیوند با این خبر؛ رحیمی جهان‌آبادی، نماینده تایباد و تربت جام در مجلس با اعتراض به شیما و سیما اظهار داشت: «تاکی قرار است در این کشور به مقدسات اهل سنت توهین شود؟» وی اضافه کرد: «چرا باید صدا و سیمایی که از بیت‌المال استفاده می‌کند، اجازه داشته باشد تیشه به ریشه وحدت مملکت بزند؟ و به مادر مومنان بی‌حرمتی کند؟»

اهانت به خلفای راشدین و همسر پیامبر اسلام در صدا و سیمای ایران، واکنش فراکسیون اهل سنت مجلس را نیز به دنبال داشته است. فراکسیون نمايندگان اهل سنت مجلس در نامه ای به علی خامنه ای؛ رهبر نظام تهران از او خواسته‌اند: برای جلوگیری از اهانت به مقدسات اهل‌سنت دستورات اكيدى صادر نماید.

گفتنی‌ست: سازمان صدا و سیمای ایران؛ از جمله نهادهایی‌ست که رییس آن مستقیما از سوی علی خامنه‌ای منصوب می‌شود و به رغم اهانت‌های دنباله دار این سازمان به مقدسات اهل سنت، تا کنون هیچ اقدامی برای جلویگری از تدام این اهانت‌ها انجام نشده است.

برخی از فعالان مذهبی اهل سنت؛ این اهانت‌ها را که با ترور و شهادت مولانا ابراهیم صفی‌زاده، دبیر جبهه اهل سنت ایران همزمان شده است، تلاشی از سوی نهادهای امنیتی برای به حاشیه راندن صدای مظلومیت اهل سنت در برابر اقدامات تروریستی نظام تهران عنوان کرده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا