اهل سنت

انتقاد شدید امام جمعه ی اهل سنت بندرلنگه از صدا و سیما به علت میدان دادن به مداحان گستاخ

شیخ «محمدعلی امینی» امام جمعه ی موقت اهل سنت بندرلنگه از ادامه اهانت ها به مقدسات مسلمانان در صدا وسیمای جمهوری اسلامی انتقاد و آن را محکوم کرد.

این مقام برجسته اهل سنت جنوب ایران  ضمن انتقاد از مداحان  شبکه ی ۳ و ۵  هر گونه توهین به خلفای راشدین را محکوم کرد.

مدیر مجتمع دینی سلطان العلماء بندر لنگه ضمن نکوهش عملکرد شبکه ی ۳ و ۵ صدا و سیما که به مداحان میدان می دهند تا به خلفای راشدین توهین کنند، اظهار داشت: گرچه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از این بابت معذرت خواهی کرد، اما مشخص نیست تا کی باید شاهد این گستاخی ها باشیم.

واکنش این مقام دینی اهل سنت ایران در حالیست که در ادامه توهین به باور ها ومقدسات عموم مسلمانان جهان از سوی نهاد های مرتبط با رهبر جمهوری اسلامی ؛ اینبار  در خلال پخش زنده مراسمی مذهبی به‌ مناسبت ولادت امام دوم شیعیان در شبکه پنج تلویزیون ایران، مداح برنامه سخنانی «توهین‌آمیز» نسبت به برخی مقدسات اهل سنت ایراد کرد که با واکنش‌های بسیار روبه‌رو شد.

در یک برنامه شبکه پنج یک مداح به سه خلیفه اول مسلمانان و همچنین عایشه، همسر پیامبر اسلام، دشنام داد.

پس از انتشار ویدئوی این مراسم و واکنش ها به آن، شبکه پنج سیما با انتشار اطلاعیه‌ای از جامعه اهل سنت عذرخواهی ‌کرد.

مدیر این شبکه در گفت‌وگو با روزنامه فارسی-بلوچی «روچ» ادعا کرد : «برای حفظ حریم اعتقادات برادران اهل سنت، کلیه عوامل دخیل در این ماجرا از کار برکنار شدند تا پیشگیری لازم جهت عدم تکرار چنین اتفاقاتی انجام گیرد.»

در همین حال ، انتقادات گسترده فعالان مدنی وجامعه اهل سنت و هچنین دیگر اقشار جامعه ایران باعث شده که  علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز به آن واکنش نشان دهد  .

آقای  لاریجانی در جلسه علنی روز شنبه، چهارم خرداد، مجلس در واکنش به تذکر نماینده محلات در مورد طرح مسائل اختلاف‌برانگیز از تلویزیون حکومتی ایران گفت: «صداوسیما باید از طرح مسائل اختلافی بین مذاهب پرهیز کند و همه رسانه‌ها نیز باید دقت لازم را در این زمینه داشته باشند.»

این سخنان در حالیست که فعالان اهل سنت معتقدند  واکنش های مقامات ایرانی نسبت به توهین به مقدسات اهل سنت ، بیشتر جنبه تعارفات  نمایشی دارد .

در همین حال فعالان رسانه ای اهل سنت از جمله “ابراهیم احراری” معتقدند که موضوع توهین به مقدسات مسلمانان در شبکه پنج تلویزیون ایران سناریوی از پیش تعیین شده برای به حاشیه بردن خبر شهادت   مولانا صفى زاده صورت گرفته است .

وی  نوشته است :حاكميت فريب با فیلم كليپ اهانت آميز در تلويزيون ملى ايران و بزرگ كردن آن سعى در ايجاد موج احساسات شديد در ميان جامعه اهل سنت دارد و بدنبال آن با معذرت خواهى و همراهى با اين موج هم احساسات مردم و علما را آرام نمايد و هم فاجعه ترور و به شهادت رساندن مولانا صفى زاده را كم رنگ كرده و به حاشيه بفرستد!

دکمه بازگشت به بالا