اهل سنت

مولانا عبدالحمید خطاب به روحانی: سؤال از «مذهب» افراد در فرم‌های استخدامی حذف شود

“مولانا عبدالحمید”، امام جمعه اهل سنت زاهدان دوشنبه شب در دیدار علما و فرهیختگان با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران ، اظهار نمود : اولین خواستۀ محوری جامعه اهل‌سنت تأمین آزادی‌های مذهبی بیشتر و دوم؛ بکارگیری شایستگان اهل‌سنت و سایر اقوام و مذاهب بدون هیچ‌گونه تبعیض و تفاوتی است. مشارکت دادن اقوام و مذاهب در اداره کشور وحدت پایدار و امنیت ملی ما را تأمین می‌کند.

ایشان  با تاکید بر اینکه نباید تفاوتی بین شیعه و سنی باشد افزود: یکی از خواسته‌های جامعه اهل‌ سنت آن است که سؤال از «مذهب» افراد در فرم‌های استخدامی حذف شود تا از شایستگان تمام اقوام و مذاهب علی‌السویه کار گرفته شود.

امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان پیرامون تأمین آزادی‌های مذهبی نیز گفت: اهل‌سنت در هر نقطه‌ای از کشور باید بتوانند آزادانه و بدون دغدغه الله تعالی را بندگی کنند و در امور تعلیم و آموزش خودشان نیز آزادی داشته باشند.

مولانا عبدالحمید به کمبود مسجد اهل سنت در بسیاری از شهرهای ایران اشاره کرد و گفت: تقاضا می‌کنیم اجازه ساخت مسجد به مردم داده شود و همچنین بتوانند در نمازخانه‌هایی که دارند به‌ صورت آزادانه نماز بخوانند.

این چهره برجسته جامعه اهل سنت در فرازی دیگر از سخنانش گفته : برای برون رفت از مشکلات ایران دو راه داریم. به اصلاحات و تغییرات ژرف و عمیق در بعضی از سیاست‌های کشور نیاز داریم تا بتوانیم از این طریق و با برآورده کردن خواسته‌های افراد دل‌شکسته آنان را دوباره با خودمان همراه کنیم، زیرا ما در این شرایط به شدت نیاز به وحدت و همدلی داریم.

ایشان در ادامه راه دوم را اینگونه بیان کرد: ما اهل مذاکره و گفتمان هستیم، حتی اگر این گفتمان با دشمنان درجۀ یک ما باشد. اصل «گفتمان» در اسلام ایرادی ندارد، چنان‌که رسول اکرم با بدترین دشمنان‌شان که مشرکین مکه بودند به مذاکره نشستند و فرمودند که با هر نشست و گفته‌ای که به صلح بینجامد همکاری می‌کنم. لذا ما نیز نباید باب گفتمان را ببندیم، بلکه ضمن دفاع از حقوق خودمان، باید با دشمنان‌مان هم مذاکره و گفتمان داشته باشیم.

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا