تازه‌های سیاسی

عشایر عراق: ایران برای حمله به پایگاه‌های آمریکا موشک‌های بالستیک مستقر کرد

تعدادی از عشایر عراقی فاش کردند که ایران در مناطق تحت سیطره حشد شعبی، موشک‌های بالستیک برای حمله به پایگاه‌های آمریکا مستقر کرده و «با کاملا نزدیک شدن زمان حمله آمریکا به ایران» احتمال می‌رود این مناطق از سوی آمریکا بمباران شوند.

بنا به نوشته العربیه ،برخی از عشایر عراقی به اعضای خود هشدار دادند در نزدیکی پادگان‌های حشد شعبی تردد نکرده و به این مناطق نزدیک نشوند، زیرا که ایران در این پادگان‌ها موشک‌های بالستیک مستقر کرده و احتمال می‌رود واشنگتن این مناطق را تهدیدی برای منافع خود در عراق دانسته و بمباران کند.

در این ارتباط ، مزاحم الحویت، سخنگوی عشایر عربی مناطق مورد مناقشه در عراق در گفتگو العربیة از پیام هشداری خبر داد که به اعضای این عشایر ارسال شده و مفاد آن هشدار درباره تردد و نزدیک شدن به مقرهای شبه‌نظامیان است که ایران برای مورد هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکایی، در آنها موشک بالستیک مستقر کرده است، زیرا که «زمان حملات آمریکا به ایران بسیار نزدیک است.»

این عشایر همچنین از وجود زندان‌های تحت کنترل گروه‌های نزدیک به ایران خبر دادند که هزاران نفر در آنها زندانی شده‌اند و ممکن است در صورت حمله آمریکا، به شکل سپر انسانی مورد استفاده قرار گیرند.

از دیگر سو ،ثابر البیاتی، دبیرکل شورای عشایر عربی نیز گفت: «نگرانی ما درباره زندانیان و ربوده‌شدگان در زندان‌های گروه‌های شبه‌نظامی است که در این زندان‌ها ناپدید شده‌اند. نگران هستیم که به صورت سپر انسانی و یا مواد منفجره مورد استفاده قرار گیرند.»

عشایر عراق همچنین از عملیات انتقامجویانه علیه مناطق سنی از سوی گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت ایران، در صورت حمله آمریکا به مقرهای حشد شعبی، ابراز نگرانی کردند.

 

 

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا