تازه‌های سیاسی

بروجردی: تحرکات آمریکا تنها جنبه روانی دارد

علاء‌الدین بروجردی رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران مدعی است:  آرایش جنگی آمریکایی‌ها در منطقه خلیج فارس را نشانه جنگ روانی است .

اوبا اشاره به انتشار اخباری مبنی بر حضور ناو‌های آمریکایی در منطقه خلیج فارس، گفت: این موضوع پدیده جدیدی نیست و این ناوها همواره، به‌صورت غیرقانونی و خارج از عُرف مسائل بین‌الملل در منطقه ما حضور داشته‌اند.

وی در ارزیابی‌اش درباره حضور ناوهای آمریکایی در منطقه خلیج فارس اظهار داشت: حضور این ناوها، فقط جنگ روانی است که ما هم سال‌هاست به آن عادت کرده‌ایم و قدرت مقابله با آنها را نیز داریم.

همزمان با این سخنان ،سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه نیز ادعا کرد :اعزام ناو هواپیمابر از سوی آمریکا به آب‌های منطقه یک جنگ روانی بیش نیست و آمریکا با این کار خود در صدد است تا مردم و برخی از مسئولان جنگ را از وقوع جنگ بترساند.

فرمانده سپاه در ادامه ادعاهای خود افزوده که جنگ آمریکا علیه ایران امکانپذیر نیست و آمریکا قدرت و جرات آغاز جنگ علیه ایران را ندارد؛ چراکه از یک سو قدرت نیروی دفاعی ایران و از سوی دیگر آسیب‌پذیری ناوهای هواپیمابر مانع از این امر می‌شود و آمریکا چنین ریسکی را نمی‌پذیرد.

به گفته محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهادر و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، آقای سلامی این گفته ها در نشست غیرعلنی امروز مجلس  گفته است .

دکمه بازگشت به بالا