تازه‌های سیاسی

ادعای وزیر آموزش و پرورش: کشور درحال جنگ است،دشمن تا پشت دیوار خانه‌ آمده..

“محمد بطحایی” ادعا دارد چون “کشور درحال جنگ است”   معلمان معترض خواسته‌های خود را هوشمندانه‌تر بیان کنند. درهمین حال ،در جریان تجمع‌های اعتراضی معلمان تعدادی بازداشت شدند که به ادعای وزیر آموزش و پرورش همه به جز دو نفر آزاد شده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم در یک نشست خبری که به مناسبت هفته معلم برگزار شد، گفته برای بیان اعتراض‌ها و گلایه‌های فرهنگیان “فضای مناسبی” پیش بینی شده بود که معترضان از آن استفاده نکردند.

او درباره تلاش برای به خیابان کشیده نشدن اعتراض‌های صنفی ادعا کرد: «وقتی در خیابان جمع می‌شوند ده‌ها آدم شر که دغدغه معلم‌ را ندارند در کنار معلم قرار می‌گیرند و مطالبی را بیان می‌کنند که اصلا دغدغه معلم نیست و با مصالح کشور نیز همخوانی ندارد.»

نشست خبری بطحایی سه روز پس از تجمع اعتراضی سراسری فرهنگیان در روز معلم برگزار شد. معلمان معترض به دعوت “شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران” مقابل اداره‌های کل آموزش و پرورش استان‌ها و شهرهای مختلف تجمع کردند و خواستار رسیدگی به وضعیت خود شدند.

گفتنی است که بسیاری از مشکلاتی که معلمان را به اعتراض واداشته، مانند کمبود معلم و فضای آموزشی، تجهیزات ناکافی، حقوق‌های عقب افتاده و عدم رسیدگی به وضعیت و مطالبات بازنشستگان، از سال‌ها پیش از بازگشت تحریم‌های آمریکا وجود داشته و مطرح بوده است.

دکمه بازگشت به بالا