تازه‌های سیاسی

اذعان فرمانده سپاه به دخالت در کشورهای منطقه وجهان برای گسترش قلمرو نظام

حسین سلامی، فرمانده  کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اذعان کرد که نظام تهران به قصد گسترش قلمرو نظام دست به دخالت در کشور های منطقه وجهان می زند .

آقای سلامی، صبح امروز در مراسم معارفه‌اش گفت “ما باید قلمرو اقتدارمان را از منطقه به جهان گسترش دهیم تا نقطه امنی برای دشمن در سراسر جهان وجود نداشته باشد”.

در مراسم فرماندهان ارشد نیروهای مسلح ایران نیز حضور داشتند.

در مراسم امروز محمد باقری (رئیس ستاد کل نیروهای مسلح)، قاسم سلیمانی (فرمانده سپاه قدس)، عبدالرحیم موسوی (فرمانده ارتش)، حسین اشتری (فرمانده نیروی انتظامی) و یحیی رحیم‌صفوی (دستیار نظامی رهبر ایران) و محمد شیرازی (رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا) از جمله مقامات ارشد حاضر در جلسه بودند.

در همین حال ،قاسم سلیمانی در این مراسم با اشاره به علت انتصاب‌های اخیر گفت “هر انتصاب و امری که از سوی رهبری وجود دارد، حکمتی در آن نیز هست و این موضوع را در طول بیست و چند سال فرماندهی نیروی قدس می‌دیدم که آنچه ایشان می‌فرمودند، درست‌تر بود.”

سلیمانی اضافه کرد که حسین سلامی، فرمانده جدید سپاه پاسداران به “پاکی و سعه‌صدر” شهره است.

از دیگر سو ،محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز در مراسم امروز با اشاره به اینکه آقای سلامی در “دوران حساسی” به فرماندهی سپاه رسیده، سپاه را “مهمترین سازمان بعد از انقلاب” خواند که در شرایط کنونی مسئولیت‌های خطیری دارد.

آقای باقری از جمله با اشاره به منتفی شدن معافیت برخی کشورها از خرید نفت ایران گفت “ملت ایران بعد از گذشت چهل سال به حدی از قدرت رسیده است که بتواند با هر میزان فروش نفت روی پای خود بایستد.”

آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر ایران، روز اول اردیبهشت در حالی حسین سلامی را به سمت فرمانده کل سپاه پاسداران منصوب کرد که هنوز به پایان دوره محمدعلی جعفری، فرمانده پیشین این نهاد یک سال و سه ماه مانده بود.

سلامی در حالی فرماندهی سپاه پاسداران را بر عهده گرفته که به تازگی دولت آمریکا سپاه را در فهرست “سازمان‌های تروریستی بین‌المللی” قرار داده.

دکمه بازگشت به بالا