سیاسیمقاله

تروریست‌ها در کشورمان چه می‌خواهند؟

?  مسعود اخترانی تهرانی

(✍در ماه گذشته بارش کم سابقه باران در کشور، عدم مدیریت طی چهل سال گذشته، نابودسازی محیط زیست و جنگل‌ها و تغییر دادن مسیر رودخانه و مسیل‌ها، دست به دست هم داد تا بسیاری از شهرها و روستاهای کشور در سیل گرفتار و صدها نفر کشته شوند و میلیون‌ها نفر از هموطنان‌مان را بی‌خانمان کند که این موضوع دل هر ایرانی را به‌درد می‌آورد.

 

(✍اما در همین بین شاهد صحنه‌هایی هستیم که نه تنها توجیه انسانی ندارد بلکه به لحاظ قانونی در تضاد با قوانین جاری کشور است؛ این‌که نیروهای شبه نظامی همچون حشدالشعبی و حزب‌الله لبنان و فاطمیون و امثالهم که تا دیروز در خط مقدم کشتار مردم در عراق و سوریه بوده‌اند، چطور و با اجازه چه شخص یا نهادی اجازه یافته‌اند که در کشورمان به هر بهانه‌ای حضور داشته باشند؟ آیا مملکت آن‌قدر بی‌صاحب است که هر کسی می‌تواند راحت وارد آن شود؟ آیا حکومت از مردم کمک خواست که مردم کشور در آن مشارکت نکند؟ آیا نیروهای ارتش و سپاه و بسیج برای یاری رسانی به مناطق سیل‌زده به اندازه کافی نبوده؟ آیا کشور عراق و لبنان نیروهای امدادی نداشته‌اند که تروریست‌های افراطی با تانک و مسلسل به یاری سیل‌زدگان آمده‌اند؟ آیا همان کشورها به ایرانی‌ها اجازه برافراشته شدن پرچم ایران در داخل مرزهای‌شان را می‌دهند؟

 

(✍جناب حسن کلیدساز رئیس‌جمهور بی کفایت حکومت ننگین جمهوری اسلامی! شما طبق قانون پاسدار رعایت قانون اساسی هستید. پس چگونه است که کاملا بی‌تفاوت هستید؟ مگر آن نیست که اصل ۱۴۶ قانون اساسی به صراحت  استقرار هرگونه پایگاه نظامی خارجی در کشور هرچند به عنوان استفاده‌های صلح‌آمیز باشد را ممنوع کرده است؟ مگر آن نیست که هرگونه از این قبیل فعالیت‌ها باید با دولت هماهنگ باشد و اصل ۱۲۴ قانون اساسی رعایت شود؟ به راستی چه کسانی این کشور را اداره می‌کنند؟

? نظرات وارده در یادداشت ها لزوما دیدگاه شبکه جهانی کلمه نیست.

 

? مقاله هاى منتشر شده تنها بازتاب دهنده نظر نويسنده آن است.

 

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا