تازه‌های سیاسی

مسدود شدن حساب علی اکبر ولایتی و ابراهیم رئیسی توسط اینستاگرام وواکنش تهران

 

براساس گزارش رسانه های داخلی ، حساب کاربری ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه و علی اکبر ولایتی مشاور آیت‌الله علی خامنه‌ای در اینستاگرام از دسترس خارج شده است.

حساب آقای ولایتی در این شبکه اجتماعی ساعاتی پس از آن از دسترس خارج شد که رسانه های ایران گزارش دادند اینستاگرام دسترسی رئیس قوه قضائیه ایران را مسدود کرده است.

ابراهیم رئیسی اولین چهره سیاسی غیرسپاهی ایران بود که حساب اینستاگرام او مسدود شد.

این خبر در حالیست که پیش از این ایالات متحده آمریکا صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران قبل از آقای رئیسی را به دلیل نقض فاحش حقوق بشر در ایران در فهرست تحریم ها وارد کرده بود اما به نظر نمی رسد شخص آقای رئیسی وارد این تحریم ها شده باشد.

همزمان با خبر ،مرکز ملی فضای مجازی در بیانیه‌ای حذف حساب کاربری بعضی از مقامهای ارشد جمهوری اسلامی در اینستاگرام را محکوم کرده است.

در بخشی از این بیانیه آمده “رفتار اخیر اینستاگرام در همراهی با این اقدامات غیرمنطقی و فاقد ارزش بین‌المللی از سوی دیگر کشورها و مجامع جهانی، در تضاد با فلسفه فعالیت شبکه‌های اجتماعی،آزادی بیان و حقوق ملت‌هاست.”

گفتنی است که اینستاگرام از دیروز در اجرای تعهداتش به قوانین تحریمی ایالات متحده حساب کاربری شماری از مقامهای ارشد کنونی و سابق جمهوری اسلامی را از دسترس خارج کرد.

این شبکه اجتماعی امروز چهارشنبه (بیست و هشتم فروردین) حساب کاربری ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه و علی اکبر ولایتی، مشاور مشاور آیت‌الله علی خامنه‌ای را مسدود کرده است.

 

 

دکمه بازگشت به بالا