ایران

هلال احمر ایران: کمک‌های مردم به سیل‌زدگان رکورد زده‌است

رئیس هلال احمر ایران می‌گوید تا کنون ۶۵ میلیارد تومان کمک نقدی برای سیل‌زدگان، از سوی شهروندان به حساب این نهاد واریز شده، که رکورد کمک‌های نقدی زلزله کرمانشاه را «شکسته است».

علی‌اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر ایران، بامداد روز دوشنبه، گفته است، تا عصر روز یک‌شنبه، ۱۸ فروردین، مردم ۶۵ میلیارد تومان به حساب­‌های هلال احمر پول نقد واریز کردند و بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان «اقلام زیستی» در اختیار این سازمان قرار داده‌اند.

محمد نصیری نیز روز گذشته در یک برنامه تلویزیونی رقم مشابهی از کمک‌های جمع‌آوری شده ارائه کرده بود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفته در همان روزهای اول سیل، شهروندان ۸ میلیارد تومان کمک نقدی به استان گلستان اهدا کردند.

روز گذشته گزارش شده بود که شهروندان در سرپل ذهاب که در پی زمین‌لرزه همچنان در چادر و کانکس زندگی می‌کنند، ۱۵۰ میلیون تومان به سیل‌زدگان گلستان کمک کرده‌اند.

پیشتر کمک‌های نقدی مردمی برای زلزله در کرمانشاه رقمی در حدود ۶۳ میلیارد تومان اعلام شده بود.

با همه این وجود نحوه و مدیریت کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه، بارها با انتقاد شهروندان، ناظران، کاربران شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های داخل ایران همراه شده بود.

این اعتراضات و انتقادها البته در جریان دیگر حوادث و سوانح طبیعی در ایران نیز شکل گرفت؛ از جمله زمین‌لرزه مرگبار بم که از نظر میزان بالای دریافت کمک‌های خارجی خبرساز شده بود، با این حال تا سال‌ها بسیاری از مردم همچنان در کانکس زندگی می‌کردند.

 

 

دکمه بازگشت به بالا