تازه‌های سیاسی

دو هواپیمای نظامی روسیه در پایتخت ونزوئلا به زمین نشستند

خبرگزاری اسوشیتدپرس از قول یک مقام دولت نیکلاس مادورو، نوشته است که دو هواپیمای ارتش روسیه با هدفت همکاری‌های نظامی میان دو کشور، در کاراکاس فرود آمده اند.

پیش‌تر نیز شماری از رسانه‌ها گزارش‌هایی در مورد ارسال دو جت روسی به ونزوئلا منتشر کرده و نوشته بودند، که شماری از مقام‌های دفاعی و در حدود صد سرباز ارتش روسیه نیز از جمله سرنشینان این دو هواپیما هستند.

به نظر می‌رسد اظهارات این مقام دولت نیکلاس مادورو در گفت‌وگو با خبرگزاری اسوشیتدپرس، تائید گزارش‌های منتشر شده در دو روز گذشته باشد.

یکی از خبرنگاران خبرگزاری فرانسه گزارش داده‌است که هواپیمایی را در باند فرودگاه مایکوئتیا دیده است و درحالیکه گارد ملی ونزوئلا از آن محافظت می کرده، بر آن پرچم روسیه نقاشی شده بود.

این مقام ونزوئلایی که نامش نخواسته فاش شود، در عین حال به خبرگزاری رویترز  گفته است، حضور نیروهای ارتش روسیه برای تمرین، تعمیرات و سرکشی به تجهیزات و امور راهبردی است.

این البته نخستین بار نیست که روسیه به ونزوئلا هواپیمای نظامی می‌فرستد.

در آذر ماه سال گذشته وزارت دفاع روسیه رسما اعلام کرده بود که دو بمب‌افکن توپولف ۱۶۰ در فرودگاهی اطراف کاراکاس، پایتخت ونزوئلا، فرود آمده‌اند. اقدامی که در همان زمان گفته شد اقدام نظامی معمولی به‌شمار نمی‌رود.

گفتنی است، ایالات متحده که از ریاست جمهوری رهبر مخالفان ونزوئلا، خوان گوایدو اعلام حمایت کرده، اخیرا یک بانک روسی را به‌دلیل ارتباط با دولت مادرود تحریم کرده‌ است.

دکمه بازگشت به بالا