تازه‌های سیاسی

دادستان تهران: جمهوری اسلامی سقوط نخواهد کرد و حصر هم باقی است

عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران با اشاره به درج مصاحبه­ای در یکی از روزنامه‌های داخلی کشور که مصاحبه شونده  نسبت به فروپاشی نظام جمهوری اسلامی هشدار داده بود ، مدعی شد که نظام ایران سقوط نخواهد کرد؛ او اضافه کرد: برخی افراد که بلندگوی تبلیغاتی برخی جریان‌های خاص می‌شوند از فضاسازی منفی خودداری کنند و به پیشبرد اهداف انقلاب کمک کنند.

به گفته  آقای دولت آبادی ، این حرف از سوی دشمنان از جمله وزیر خارجه آمریکا هم طرح می‌شود و تکرار این موضوع از زبان فردی ایرانی در یک روزنامه داخلی، این سوال را مطرح می‌سازد که چه تفاوتی است میان رسانه داخلی و دشمن که هر دو فروپاشی نظام را مطرح میکنند.

دادستان تهران افزود: ممکن است فردی به موضوعی اعتقاد داشته باشد، ولی اینکه رسانه‌ها اعتقاد این فرد را منتشر کنند، تعجب برانگیز است.

گفته های این مقام قضایی در حالیست که تحلیلگران زیادی با اشاره به بحران‌های جمهوری اسلامی در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصاد و سیاست، احتمال می دهند که نظام جمهوری اسلامی با حرکت های مردمی ازهم فروپاشد .

از دیگر سو، دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور کیفرخواست علیه یک مقام دولتی به دلیل اظهارنظر در خصوص حصر رهبران جنبش سبز مبنی بر اینکه «از حصر پوسته‌ای باقی نمانده است» خبر داد و گفت: در مورد گوینده این مطلب کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه ارسال شده است.

وی با بیان اینکه حصر باقی است و پوسته آن نیز نشکسته است، بیان داشت: هر زمان این پوسته شکست، از سوی مراجع ذیربط اعلام خواهد شد. او از مسئولان خواست که متناسب با جایگاه و مسئولیت خود اظهار نظر کنند.

دکمه بازگشت به بالا