تازه‌های سیاسی

دادستان کل ایران: باید هویت کسی که داده‌ای در اینترنت می‌گذارد مشخص باشد

دادستان کل جمهوری اسلامی، ضمن تأکید بر “وظیفه دولت در کنترل فضای مجازی” گفته است: باید معلوم باشد، کسی که داده‌ای در فضای مجازی می‌گذارد کیست و کجاست.

به گفته آقای منتظری، روحانی می‌گوید: “باید آنها را رها کنید و مردم خودشان انتخاب کنند”.

محمدجعفر منتظری، دادستان کل ایران، در جریان سخنرانی اش در کیش، باری دیگر بر اختلاف نظر خود با حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران و دولت او بر سر فیلترینگ و رفتار با فضای مجازی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حکومتی فارس، خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران، دادستان کل جمهوری اسلامی در حین سخنرانی خود در جزیره کیش گفته: آیا آزادی یعنی رها کردن هر چیزی؟

دادستان کل کشور ضمن تأکید بر لزوم “مدیریت” زندگی اجتماعی در ایران توسط مدیران دولتی، یکی از “اختلافات اساسی اسلام با جریان سکولار، غرب‌گرا، فمینیست و امثال آنها” را در موضوع آزادی دانست و گفت: «ما می‌گوییم فضای مجازی را باید کنترل کرد.

لازم به اشاره است که ناظران معتقداند، هدف اصلی جمهوری اسلامی از فیلترینگ، کنترل و محدود کردن آزادی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، جلوگیری از گردش آزاد اطلاعات، اخبار و همچنین پیوند خوردن و ایجاد هماهنگی در میان معترضانی است، که ازین فضا برای ابراز انتقادات و مخالفت های خود بهره می برند.

در همین ارتباط محمدجعفر منتظری پیش‌تر نیز بر لزوم فیلترینگ فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تأکید کرده و از جمله هر گوشی همراه را “یک کانال از سوی دشمن” خوانده بود.

دکمه بازگشت به بالا