اخبارایران

ایران به تدارک یک حمله متهم شد؛ دانمارک سفیرش را از تهران فراخواند

عصر دیروز، هشتم آبان ماه، وزیر خارجه دانمارک اعلام کرد که به دنبال خنثی کردن طرح سرویس اطلاعاتی جمهوری اسلامی، برای انجام یک حمله در این کشور، سفیرش را از تهران فرا خوانده است.

اندرس ساموئلسن در یک نشست خبری اظهار داشت: که کشورش در واکنش به اقدام ایران برای انجام این حمله، تلاش می‌کند تا اتحادیه اروپا را به اعمال تحریم‌های جدید علیه تهران وادار کند.

او به صراحت حکومت جمهوری اسلامی را متهم کرد که پشت این حمله قرار دارد و افزود که سفیر دانمارک از تهران فراخوانده شده است.

آقای ساموئلسن اظهار داشت: «من تصمیم گرفته‌ام که سفیر دانمارک در تهران را برای پاره‌ای مشورت‌ها فرا بخوانم… برای دانمارک به هیچ رو پذیرفتنی نیست که افراد مرتبط با سرویس اطلاعاتی ایران علیه افرادی در دانمارک برای حمله توطئه بچینند».

وی همچنین افزوده بود: که کشورش این موضوع را با شرکای اروپایی اش در میان خواهد گذاشت تا «گام‌های بعدی» در این زمینه برداشته شود.

ساعاتی پیش از اظهار نظر وزیر خارجه دانمارک، نخست‌وزیر دانمارک نیز واکنش تندی نسبت به اخبار مربوط به تلاش وزارت اطلاعات ایران برای ترور مخالفان جمهوری اسلامی در خاک این کشور نشان داد و گفت: که این موضوع را در اتحادیه اروپا مطرح می‌کند.

گفتنی است که پیشتر نیز دولت فرانسه در روز دوم اکتبر، با طرح شواهدی، جمهوری اسلامی را متهم به طراحی یک حمله تروریستی در خاک فرانسه کرده بود.

دکمه بازگشت به بالا