جهان

دونالد ترامپ: شرکت‌های اروپایی را که با ایران معامله کنند تحریم می‌کنیم

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، هشدار داد اگر شرکت‌های اروپایی با نادیده گرفتن تحریم‌های ایالات متحده با ایران تجارت کنند مشمول تحریم خواهند شد.
در مصاحبه‌ای که از شبکه تلویزیونی «فاکس‌نیوز» پخش شد، دونالد ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا شرکت‌های اروپایی طرف معامله با ایران را تحریم خواهد کرد گفت: «البته؛ قطعا این کاری است که ما انجام می‌دهیم».
رئیس جمهوری آمریکا همچنین با اشاره به اعتراض‌های اخیر در ایران گفت: «دیگر به مدیترانه و رفتن به جاهای دیگر برای مداخله فکر نمی‌کنند؛ مشغول خودشان هستند».
دونالد ترامپ پیش از این در تاریخ ۱۷ خرداد نیز با تأکید بر اینکه خروج آمریکا از برجام باعث تغییر رفتار مقام‌های ایران در منطقه شده گفته بود: «آنها دیگر توجه زیادی به مدیترانه نمی‌کنند. توجه‌شان به سوریه و آنچه آنجا می‌گذرد کمتر شده؛ در یمن و خیلی جاهای دیگر هم همین‌طور».
گفتنی است پس از خروج آمریکا از برجام خارج شد ایالات متحده هشدار داد که اگر حکومت ایران رفتار خود را عوض نکند علاوه بر بازگشت تحریم‌های قبلی، واشینگتن «شدیدترین تحریم‌های تاریخ را علیه ایران وضع خواهد کرد».
در ماه‌های اخیر شماری از شرکت‌های بزرگ اروپایی، از جمله شرکت ایتالیایی «انی»، شرکت‌های فرانسوی «توتال» و «بوئینگ»، شرکت دانمارکی مِرسک و شرکت نروژی «ساگا انرژی»، اعلام کردند که به خاطر بیم از تحریم‌های آمریکا، به معاملات خود با ایران پایان می‌دهند.

دکمه بازگشت به بالا