جهان

سازمان ملل متحد: موشک‌های شلیک شده به عربستان سعودی ساخت ایران بوده است

سازمان ملل متحد روز ۲۷ ژوئن در گزارش جلسه نیم سالانه خود اعلام کرد، موشک‌های شلک شده از يمن به خاک عربستان سعودی ساخت ایران بوده است.
رزماری دیکارلو معاون سیاسی دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد: نتایج آزمایش‌های انجام شده بر ۵ فروند موشکی که در ژوئیه ۲۰۱۷ به سوی اهدافی در شهرهای ینبع و ریاض در عربستان سعودی پرتاب شده، نشان می دهد که مشخصات این موشک‌ها تماما با ویژگی‌های موشک‎های ایرانی از نوع «قیام۱» مطابقت دارد.
از طرفی «ژواو والی دی المیدا»، نماینده اتحادیه اروپا در سازمان ملل متحد نیز در این زمینه گفت: « آزمایش های هسته ای ایران باعث نقض قطعنامه‌های بین المللی شده است».
جاناتان کوهن، معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد نیز با تاکید بر اینکه ۵ موشک پرتاب شده به سوی عربستان سعودی ساخت ایران بوده است، نگرانی عمیق کشورش از رفتار ایران و رویکردهای آن در منطقه خاورمیانه را ابراز داشت.
معاون سفیر آمریکا همچنین ایران را متهم ساخت که با ارسال تسلیحات به مناطق بحران باعث نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل شده است.
وی همچنین اظهار داشت که اسلحه‌های ضبط شده در بحرین نیز ساخت ایران بوده است.
این مقام آمریکایی خوستار اعمال تحریم های جدیدی علیه ایران شد و تصریح کرد: ایران باعث برهم زدن ثبات منطقه شده و به همین خاطر است که باید مجازات شود.

دکمه بازگشت به بالا