حقوق بشر

سعد حریری اظهارات قاسم سلیمانی را ‘تاسف‌بار و دخالت ایران در امور لبنان’ خواند

سعدی حریری، نخست‌وزیر لبنان اظهارات قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران را مورد انتقاد قرار داده. او سخنان سلیمانی را “تأسف‌بار” خواند و گفت که دخالت در امور داخلی لبنان، به سود ایران و لبنان و منطقه نیست .پیشتر قاسم سلیمانی در تحلیل انتخابات پارلمانی لبنان، آن را یک رفراندوم خواند و گفته بود: حزب الله لبنان “از حزب مقاومت، به دولت مقاومت تبدیل شد”.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سعد حریری در بعدازظهر روز دوشنبه (۲۱ خرداد) به خبرنگاران گفته: که اظهارات قاسم سلیمانی “تأسف‌بار” است.
نخست‌وزیر لبنان همچنین افزوده که این اظهارات مداخله‌جویانه در امور داخلی لبنان “نه به سود خود آنها (ایران) و نه در جهت منافع لبنان و منطقه است”.
باید اشاره کرد که حزب‌الله لبنان سازمانی سیاسی-نظامی و شیعی است که در دهه ۱۹۸۰ میلادی با حمایت سپاه پاسداران ساخته شد و از آن پس نیز از سوی حاکمیت ایران مورد حمایت مالی و تسلیحاتی صدرصد قرار دارد.
آمریکا، کشورهای اروپایی و بسیاری کشورهای عرب، حزب‌الله لبنان را جریانی تروریستی می‌دانند. ایالات متحده آمریکا، جمهوری اسلامی را از جمله به خاطر حمایت‌های همه‌جانبه از این سازمان تندرو شبه‌نظامی، به بی‌ثبات کردن منطقه متهم کرده است.

دکمه بازگشت به بالا