جهان اسلام

نشست شورای امنیت برای بررسی کشتار فلسطینیان در نوار غزه

پس از شهادت دست‌کم ۵۵ فلسطینی در نوار غزه و مجروح شدن حداقل ۲۷۰۰ تن دیگر؛ دولت کویت خواستار برپایی جلسه شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی این جنایت رژیم صهیونیستی شد.
در همین رابطه سفیر فلسطین در سازمان ملل نیز خواستار محکومیت رژیم صهیونیستی در زمینه سرکوب تظاهرکنندگان فلسطینی گردید.
از سوی دیگر؛ سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل نیز خواستار محکومیت به‌گفته‌ی وی نهادهای شبه‌نظامی فلسطینی شده است که وی مدعی است این گروهها رهبری تظاهرات غزه را در دست دارند.
دور تازه تظاهرات فلسطینی‌ها درسرزمین‌های اشغالی، از چند هفته پیش آغاز شده وهمزمان با انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغال‌شده ادامه یافته است.
به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، در پیش‌نویس اولیه قطعنامه ارائه‌شده، درخواست «تحقیقاتی مستقل و شفاف برای معرفی مسئولان» خشونت‌ها و تلفات انسانی مطرح شده بود. اما ایالات متحده با برپایی تحقیقات درخواست‌شده در این پیش‌نویس مخالفت کرده‌است».
گفتنی است: سفارت آمریکا به قدس اشغالی، با هفتادمین سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی و بالا گرفتن انتفاضه ملت فلسطین همزمان است.
قابل به اشاره است که دبیرخانه عمومی هیئت کبار علمای عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی را محکوم کرد.
در این بیانیه ضمن محکومیت انتقال سفارت ایالات متحده به قدس اشغالی، آمده است: «قضیه‌ی فلسطین و قدس شریف، قضیه‌ی محوری جهان اسلام می‌باشد، و تا زمانیکه جامعه بین المللی با این قضیه مسئولانه و جدی تعامل نکند، امکان برقراری صلح ناممکن است.»
این بیانیه همچنین افزوده است: قضیه فلسطین در اذهان مسلمانان و انسان‌های عدالت‌دوست، همچنان ریشه‌دار باقی خواهد ماند.

دکمه بازگشت به بالا