خاورمیانه

ادامه حملات رژیم بعثی اسد و ایران به مناطق «کاهش تنش» در سوریه

رژیم بعثی اسد و ایران بعد از کنترل بر غوطه شرقی، حمله به شمال استان حمص را که طبق توافق‌نامه آستانه بخشی از مناطق «کاهش تنش» در سوریه است، آغاز کرده اند.
نیروهای وابسته به رژیم بعثی اسد و شبه نظاميان تروریستی مورد حمايت ايران، به حملات گسترده خود به مناطق تحت محاصره در شمال استان حمص سوریه ادامه می دهند.
این منطقه طبق توافق‌نامه آستانه بخشی از مناطق کاهش تنش است. شهرستان حوله بر اثر حملات هوایی و زمینی رژیم بعثی اسد به ویرانه تبدیل شده است. رژیم اسد و حامیانش پس از کنترل کامل غوطه شرقی به سمت مناطق تحت محاصره در استان حمص حرکت کردند.
نیروهای رژیم بعثی اسد، عملیاتی را از تاریخ ۲۵ فروردین، در مناطق روستایی شمال حمص آغاز کرده و طی سه روز سه منطقه را به کنترل خود در آوردند. انقلابیون مدتی بعد کنترل این مناطق را دوباره به دست گرفتند.
رژیم بعثی اسد و انقلابیون در پی مذاکراتی، بر سر آتش بس موقت تا تاریخ ۲ اردیبهشت تفاهم کردند که چندی بعد، این توافق نیز به حالت تعلیق درآمد.
گزارشهای میدانی حاکی از آن است که رژیم بعثی اسد و شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران ۷۰ بار از راه هوا و زمین مناطق شمالی استان حمص را هدف قرار داده اند. در این حملات دست‌کم ۵ غیرنظامی کشته و شمار زیادی زخمی شدند. بیمارستان الزعفرانه نیز در اثر حمله نظامیان بعثی اسد و گروهای تروریستی مورد حمایت ایران، تخریب شده و تعدادی غیرنظامی مجروح شدند.
گفتنی است: تا زمان تنظیم این خبر، حملات مذکور همچنان ادامه دارد. رژیم بعثی اسد و حامیان وی بعد از کنترل بر غوطه شرقی در دمشق، در مناطق تحت محاصره خود در استان حمص متمرکز شده‌اند. منطقه ای به مساحت ۵۹۲ کیلومتر مربع در شمال حمص. ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار نفر در این منطقه از ۵ سال پیش تاکنون در محاصره رژیم بعثی اسد قرار دارند

دکمه بازگشت به بالا