جهان اسلام

تلاش سه آمریکایی عضو گروه تروریستی برای حمله به مسجد مسلمانان

سه آمریکایی عضو یک گروه تروریستی با نام “جنگجویان صلیبی” که تلاش کردند در یک مسجد و مجتمع مسکونی مهاجران مسلمان سومالیایی در ایالت کانزاس آمریکا بمبگذاری و آن را منفجر کنند، دستگیر و تحت محاکمه گناهکار شناخته شدند.
بنا به گزارش رسانه های آمریکایی هیات منصفه فدرال در شهر ویچیتا این سه نفر به نام های کرتیس الن، گوین رایت و پاتریک یوجین استاین، که اعضای گروه شبه نظامی “جنگجویان صلیبی” بودند را محکوم کرد.
بنا بر این گزارش این سه نفر که برای منفجر کردن چهار گوشه مسجد و مجتمع مسکونی مهاجران مسلمان سومالیایی با چهار وسیله نقلیه آکنده از مواد منفجره برنامه ریزی کرده بودند و قصد داشتند درست روز بعد از انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا این توطئه را اجرا نمایند، یک ماه پیش از انتخابات بازداشت شدند.
گزارش ها حاکی از آن است که این سه نفر که مسیحی هستند و افکار شدیدا ضد اسلامی داشته و نسبت به مسلمانان به شدت تنفر دارند، در پی محاکمه‌ای که حدود چهار هفته طول کشید محکوم شدند.
طبق این گزارش تیم وکلای مدافع این متهمان اذعان کرده است که این افراد طی محاکمه‌یشان مسلمانان را “سوسک” توصیف کرده‌اند.
با این حال آنتونی ماتیوی، از مقام‌های دادستانی آمریکا، در دادگاه گفته است: “هدف نهایی این افراد آن بوده که همه مردان، زنان و کودکان در داخل ساختمان را به قتل برسانند.”
قابل یادآوریست که رسانه‌های آمریکایی خشونت‌هایی که توسط افراط گرایان غیر مسلمان در این کشور صورت گرفته و روزانه جان ده‌ها نفر را می‌گیرد کمتر پوشش می دهند و در مقابل جهت ایجاد رعب و وحشت علیه مسلمانان به پروپاگاندا پرداخته و اقدامات برخی افراطیان(منتسب به اسلام) را بزرگنمایی می کنند.

دکمه بازگشت به بالا