اخباراسلامیتازه‌های سیاسی

دیدار یک مقام مطرح واتیکان با پادشاه عربستان سعودی درراستای گفتگوی بین ادیان

ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی  روز چهارشنبه ۲۹ فروردین با کاردینال ژان لوییز تائوران، یک مقام سرشناس و مطرح واتیکان در ریاض دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه ، این دیدار در چارچوب برنامه دولت ریاض در راستای همزیستی وگفتگو با دیگر ادیان صورت می گیرد .پیش از این ، دولت ریاض اعلام کرده بود ، قصد دارد، برنامه پیشبرد اسلام با نگرشی معتدل در جهان ارائه دهد و همچنین با آموزه های تندروانه از اسلام مبارزه کند .

به گفته ی منابع سعودی ، در طی نشست مذکور، هر دو طرف بر نقش مهم پیروان ادیان در رهایی از خشونت، افراط گرایی، تروریسم و دستیابی به امنیت و ثبات در سراسر جهان تأکید کردند.

در این دیدار شاهزاده عبدالعزیز بن سعود بن نایف بن عبدالعزیز وزیر کشور، دکتر محمد بن عبدالکریم العیسی دبیرکل اتحادیه جهان اسلام، عادل الجبیر وزیر امور خارجه و تمیم بن عبدالعزیز السالم منشی ویژه پادشاه سعودی حضور یافتند.

این اولین بار است که یک مقام کلیسای کاتولیک به عربستان سعودی سفر کرده و با بلندپایه‌ترین مقام این کشور مسلمان دیدار نموده است. چند ماه پیش نیز اسقف لبنان با مقامات سعودی دیدار کرده بود.

گفتنی است محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی نیز اخیرا در طی سفرهایی به لبنان و مصر و انگلستان با اسقف های اعظم این کشورها ملاقات و گفتگو کرد و بر «تعهد جدی» به گفتگوی بین ادیان تاکید ورزید.

در ماه های اخیر، نشست های بین شخصیت های ارشد عربستان سعودی و مقامات سرشناس مسیحی جهان، توجه رسانه ها رابه خود جلب کرده است .

دکمه بازگشت به بالا