حوادث

انفجار و آتش‌سوزی در یک زاغه مهمات ارتش در دزفول

شب گذشته وقوع چندین انفجار و آتش‌سوزی در پادگان تیپ ۲۹۲ زرهی نیروی زمینی ارتش در دزفول، باعث وحشت مردم شهرهای شمالی خوزستان شد. گفته شده انفجارها پایان یافته، و حریق مهار شده است و علت انفجارها در دست بررسی است.

وقوع چندین انفجار درشامگاه چهارشنبه (۱۶ اسفند/ ۷ مارس) در زاغه مهمات پادگان تیپ ۲۹۲ زرهی نیروی زمینی ارتش در دزفول، و در پی آن آتش‌سوزی در این محل باعث وحشت مردم اندیمشک، دزفول و دیگر شهروندان شهرهای شمالی خوزستان شده است.

این حادثه در حدود ساعت ۲۱ چهارشنبه روی داده و باعث تماس‌های مکرر مردم با آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول شده است.

همچنین ترافیک در مسیر شهرهای اندیمشک و دزفول، تردد وسایل نقلیه را در این مسیر جاده‌ای با مشکل مواجه کرده است و برخی شهروندان دقایقی را در خیابان‌ها سپری کردند.»

امیر عیسی‌زاده، سرپرست فرمانداری ویژه دزفول، با تأیید خبر انفجار در یکی از زاغه‌های مهمات تیپ ۲۹۲ زرهی ارتش، شامگاه چهارشنبه گفته بود که این حادثه تلفاتی نداشته است. او از مردم خواسته بود که اخبار مربوط به انفجار در این زاغه مهمات را “تنها از طریق مراجع رسمی و معتبر دنبال کنند”.

در این میان عبدالحسین معظم‌فر، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول، از “مهار حریق و پایان انفجارها” خبر داده است. این مقام محلی گفته است: «‌دو اکیپ آتش‌نشانی سریعا به محل حادثه اعزام شدند. این حریق در ساعت ۰۰:۵۰ امروز (پنجشنبه ۱۷ اسفند) به‌طور کامل مهار شد و اکنون منطقه کاملا تحت کنترل است.»

به گفته معظم‌فر، این حادثه  “صدمات و تلفات جانی” نداشته، ساکنان منازل سازمانی این یگان نظامی که پس از وقوع حادثه تخلیه شده بودند، به منازل خود بازگشته‌اند و علت وقوع انفجارها “توسط کارشناسان تیپ ۲۹۲ زرهی دزفول در دست بررسی” است.

دکمه بازگشت به بالا